2011-03-25

Så blidde det fredag igen.


Och just denna fredag har varit ovanligt tråkig och slö, inte haft varken energi eller lust till att göra något vettigt, inte ens något ovettigt. Jag lyckades kasta in en tvätt i maskin, that`s it.
Får väll ursäkta mig med att jag sparar på krafterna tills imorgon, då det tydligen inte var själva bröllopsdagen utan det blir enbart bröllopsfest, själva bröllopet hålls på måndag. Kan inte låta bli att känna mig lite orolig inför denna fest, en fest med släkten urartar alltid på ett sätt eller ett annat, oftast bara en massa onödigt tjafs och bråk, förstår inte varför det jämt måste hända, vi är ju släkt trots allt? Nära släkt dessutom..
Är väll dumt att förvänta sig att sånt ska hända också, för då gör det väll antagligen det, men man har tyvär lärt sig den hårda vägen att det är jävligt oundvikligt.

Men nu ska vi inte prata mer om det, dante har blödit näsblod under kvällen, (Nå det var väll ett roligare samtalsämne?!) vi har myst framför film med chips och godis som min snälla lillasyster var så vänlig att köpa med sig från lindesberg när hon var och hälsade på sin gamle vän matilda som precis fått smått, grattis förresten matilda! Jag önskar att jag kunde säga att det hänt mer, men det har det tragiskt nog inte.
Så vi nöjer oss här nu.

-D.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar