2012-02-07

Going bananaz.


Har spenderat hela morgonen med att leta banan, banan som inte finns.
I skolan ska dom nämligen ha frukt med sig i ryggsäcken varje dag, och Dante brukar alltid ha banan. Alltid. Men jag hade glömt av den lilla detaljen att vi var på affären igår, just för att köpa frukt. "Ne-eej, inte banan mamma, alla andra har Kiwi med sig, varför får inte jag ha det?". Får och får vafan, ungen har ju aldrig nämnt det förut. Så här har jag härjat runt hela morgonen som en annan jävla tokidiot och sökt högt och lågt efter en bananjävel, tills jag fick frispel och hysteriskt började gorma; "Men var i helvete gjorde jag av bananerna?!"
Då piper ungen förskräckt innifrån vardagsrummet; "Men du sa ju att jag skulle få kiwi!", poletten trillar ner och jag svarar "Öh, just... precis." precis som att det var ju det jag visste hela tiden, bara kolla så att han var med liksom.

Och fråga mig inte varför jag skrev ett inlägg om bananer, för det vet jag fan inte.
-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar