2012-02-01

Svordomarna räcker inte längre till.


Dante hade slagit sig till ro för kvällen så då tänkte jag passa på att krypa ner i badet med en av mina favoritböcker; Terry Pratchett's "Häxor i Faggorna". Innan jag fortsätter berätta så måste ni förstå att i den här lägenheten så hörs en del skumma ljud både dag som natt, det smäller, knakar och brakar. Skulle få vilken hårdhudad jävel som helst att rycka till, och jag var redan lite smått nervig efter att ha druckit 3 kannor kaffe. Så anywho; Där ligger jag, oförskämt nöjd med mig själv och drömmer mig bort. Då smäller det till utav bara helvete ute i hallen, jag sprattlar till och ser sen boken fara genom luften i slowmotion. Plask. Sen låg den där och flöt... sorgligare syn får man fan leta efter. Dante kikar in igenom dörröppning med en fåraktigt oskyldig uppsyn och säger "Förlååååt". Ungsaten hade tappat tv-dosan i golvet.

Så nu hänger boken i badrummet och droppar.
Wunderjävlabar.

-D.

2 kommentarer:

  1. gillar din blogg skarpt! härligt rakt språk. underbart.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack, du gjorde just hela min kväll! :)

    SvaraRadera