2012-02-06

Gröna Spöken & Onda Mamman.


En udda morgon i den lilla familjen Malm's hushåll.
Jag har faktiskt sovit inatt, hela fem timmar. Och jag är pigg!
Inte "pigg som en mört", som annars brukar vara ett väldigt populärt uttryck, utan mer pigg på det sätt en björn är pigg efter att den precis blivit väckt ur sin vintervila. Den sortens pigg.

Jag slog på den färdigladdade kaffebryggaren, öppnade dörren till Dante's rum och hälsade 'God Morgon' på mitt egna lilla sätt; "ÖJ! Upp och hoppa! Skola!". Men istället för den lilla lintotten med spretigt hår och kisande ögon som brukar ploppa upp från kudden och säga "va?", reste sig istället ett väldigt litet, och ett väldigt förvirrat grönt spöke. Inte den skrämmande sorten direkt, gröna spöken med 'Musse Pigg' mönster och svarta och vita rutor på sig brukar inte vara speciellt skrämmande. Det som tycktes vara huvudet började vilset svänga runt. När sen vad som såg ut som armar sträcktes ut och började veva panikartat, började det gällt vråla "Maaaaaa-mmaaaa!".
Dumma mamman skrattade rått när hon nästintill vände upp och ner på barnet för att få fram det ur täcket. Fy skäms, Mamma. Fy skäms!

Det var synd att jag inte hann få en bild på eländet, men att låta ungen sitta fast i panik i sitt eget påslakan under tiden jag sprang och hämtade kameran och glatt började ta kort kändes lite taskigt.
Även om jag väldigt gärna ville... Fy skäms!

Varför barnet ska envisas med att sova inuti påslakanet förstår jag inte riktigt, trots att jag själv gjorde det jämt och ständigt som barn. Är det någon slags trygghet? Är det bekvämare? Svalare?
...Eller så är han väll helt enkelt bara sin mor's son.
Jädra knäppunge.


Innan jag drar tänkte jag att jag skulle bjuda på den här bilden, tagen enbart för eran skull. En så kallad "fulbild", mjo, för såna måste ju tyvär också finnas. Se så vackert och glänsande det oborstade håret är, det riktigt skimmrar ikapp med den glåmiga hyn och dom decimeter-tjocka påsarna under ögonen, och se hur gårddagens hårknut matchar gårddagens smink perfekt. (Lägg även märke till det sista, tappra försöket att se snygg ut, Miss WC-Duck. Det är vad vi inom 'wow' världen kallar för en FAIL.)
Le Magni-jävla-fique!

Nä, nu får det fan vara nog. Det måste finnas en gräns på hur mycket man får skämma ut sig innan klockan åtta på morgonen. (Notera kaffekoppen: Första koppen kaffe ur min sproilans nya kaffebryggare, and it's goouuuud!)

-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar