2013-08-18

Klämkäck & Tvärtöntig.

Alla bloggare kan känna igen sig i det jag har att säga; Låt oss säga att man haft en händelselös dag, kanske rent utav dagar. Bloggen tynar bort och blir tråkig och blaskig, färglös. Inläggen blir kortare och kortare, tunnare och betydligt tråkigare. Man tröttnar på att se sig själv skriva ner "Idag har jag bla-bla-bla..." för femte gången på bara några få dagar. Man blir desperat, man vill pigga upp den, ge den lite krydda, man försöker sig på något roligt. 

När man väl fått till det där inlägget med det lilla extra känner man sig så nöjd, man ler lite finurligt för sig själv och trycker på publicera-knappen, nöjd och övertygad om att man just gett hundratals människor ett leende på läpparna går man vidare med sin dag och gör något annat.

När man väl läser det där inlägget sen där man klämt till med något extra inser man plötsligt att det är det absolut töntigaste du någonsin läst. Du har aldrig sett något töntigare. Helt plötsligt tycker hela världen att du är töntig, det spelar ingen roll hur många läsare du har; 15 till 30, 70 till 100 o.s.v o.s.v, nej det spelar ingen roll, HELA VÄRLDEN skrattar plötsligt åt dig och din töntighet. Man känner sig utblottad och ångrar starkt ens eget försök till att vara lite "klämkäck".  "Bildbomb: Klassiska poser med Daie" och "Jag har fruktat den här dagen" är klassiska exempel på vansinnigt töntiga inlägg som man först upptäcker i efterhand att man var minsann inte så jävla rolig som man trodde.

Men det bjuder jag på.

För att ja, sanningen är den att jag kan vara klämkäck och töntig, det finns så många olika nyanser och sidor av mig att dom alla kommer att synas här förr eller senare, både dom bra och dom dålig. Den här bloggen avspeglar mig och den jag är. Så ibland får man kanske vara lite töntig, jag orkar inte låtsats att jag är perfekt på något sätt, jag orkar inte vara något jag inte är.

...Jag har faktiskt glömt vad min poäng var med det här inlägget. Det var säkert något viktigt. Men nu vet ni läsare hur det kan se ut här i bloggen ibland. 

/Töntig & Stolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar