2013-08-20

Sista dagen på sommarlovet.

Idag var sista dagen av sommarlovet, imorgon börjar min lilla, stora kille andra klass. Vart tar tiden vägen egentligen? Det var inte längesedan han låg i mina armar där jag satt i våran röda läderfåtölj i vår gamla lägenhet på prästgatan och han tittade upp på mig med sina blåa, klara ögon och snuttade på sin nappflaska. Alltid otåligt åmande och vridandes som om han inte kunde vänta på att få komma iväg och upptäcka världen. Ja, vart tog tiden vägen...

Om man kunde höra harklande genom en dataskärm skulle ni höra det just nu som en hint om att vi nu är klara med nostalgin och fortsätter vidare till mindre trevliga saker, nämligen tvätt. Eftersom att första skoldagen är precis runt hörnet skulle jag tvätta upp lite kläder, dom lite snyggare plaggen som han stolt kommer bära medan han glatt kladdar ner dom med alla de roliga saker som barn lyckas kladda ner sig med, även det som otroligt nog aldrig tycks finns tillgängligt. Men när tvättmaskinen var klar och jag öst in skiten i torktumlaren vägrade helvetet starta, på skärmen stod något i stil med "Start in 24h". Fuck that! 
Ni vet hur det börjar, man frustar lite med läpparna och provar med att tålmodigt trycka på någon knapp, men ingen respons. Du trycker lite hårdare på kanske en eller två knappar till och rynkar ilsket på näsan, ingen respons. brakar helvetet lös. Du bankar på varenda jävla knapp, varenda lite skitknapp med otydbara hieroglyfer på och du vill helst av allt fjutta eld på skiten, du håller in knapparna tills tummarna blir blå, bankar och trycker på starknappen om och om igen i hopplös förväntan om att nästa gång, då, då kommer det minsann funka. Det slutade med att jag gav skiten en rejäl spark där jag förmodar att dess genitalier sitter och ryckte ilsket med mig min blöta tvätt upp till lägenheten, så nu har jag blöta kläder hängande i precis varenda vår och skrymsle...

Men nu tar jag kväll, tvätten är mer eller mindre tvättad, den lille långhårige djävulen är duschad och jag har precis smällt i mig en stor kopp peach-mango te och några baguettebitar med aioli och kräftstjärtar på. Så nu ska jag lägga mig och svälla på soffan en stund och försöka hitta en film man inte redan sett så många gånger att man kan alla repliker.

Laters.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar