2013-08-12

Te, Mac & Cheese och Kattskit.


Jag har höstlängtan. Extrem höstlängtan.
Det är min favorit årstid. Alla vackra färger, den klara luften, regn, rusk och åska. Men framförallt att kunna krypa ihop i soffan under en filt med mängder av tända ljus medans regnet öser ner utanför och titta på en film eller läsa en bok. Just nu hemma hos mig är det lite höstkänsla; Det är mörkt som attans ute, rökelser och ljus är tända medans jag sitter med en kopp te och tänkte titta på "All i wanna do". (Kanske mest känd som Strike!) Men det är egentligen alldeles för varmt härinne för att elda ljus, jag var mer eller mindre tvungen att göra det då katten bestämde sig för att gå på lådan och lägga en dödens kakmaräng som skulle få ett ruttet kadaver att lukta som en sommaräng. Wuä!

Så nu sitter jag här, nöjd ändå över hur väl jag vände situationen.
Så nu ska jag krypa ner i soffan med min vrålsöta vetekudde som min kära mor köpte åt mig på Larsmäss igår, och titta på film på min alldeles egen höstkväll.






-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar