2013-08-13

En tidig grismorgon.


Har du någonsin vaknat av grisläten klockan 3 på natten? Mitt inne i stan? På andra våning?
Det har jag. Min son köpte nämligen en hundleksak till våran katt, i form av en gris som gör väldigt höga grisläten när man klämmer på den. Sidney började spöa skiten ur denna gris runt 3 tiden inatt.
"Mwee-mweeeh-mweee!!"

Eftersom att jag inte somnade förrän runt två inatt så försökte jag somna igen. Då kröp han in under täcket och bet mig tårna tills jag gav upp i ren irritation och steg upp. Efter att kaffet kokat klart och Herr. Bortskämd fått sin frukost så gick vi ut och satte oss på balkongen så jag fick dricka kaffe i lugn och ro.
Det är verkligen tokmysigt att sitta ute så tidigt på morgonen nu såhär under förhösten, det hade regnat under natten så luften var alldeles klar, himlen gråsvart och lyktstolparna lös fortfarande. Inte en själ i sikte, alla ligger fortfarande och sussar gott i sina sängar.


Nu kommer man vara dödstrött resten av dagen, när man har fullt upp och allt. Håller nämligen på och gör om hela lägenheten och idag ska det tas itu med Dante's rum. Ouch.

-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar