2013-08-12

Vi försöker väl igen.


Jag är värdelös på disciplin. Självdisciplin så att säga.
Jag fastnar för något i ena stunden, med en brinnande passion, jag vill göra det för evigt. Inget annat betyder något. Två sekunder senare avskyr jag det.

Det är när det blir ett måste som jag tröttnar, när det läggs en slags press på det jag gör. Därför har här vart tomt i över ett år. Men jag gjorde mig aldrig av med bloggen, för jag vet att intresset kommer att komma krypandes tillbaka som ett brev på posten. Förr eller senare.
Och nu är det här igen.

Vi får väl se hur länge det varar den här gången.

MEN, underligt nog tycks några av mina gamla läsare fortfarande kika in här med jämna mellanrum om man tittar på statistiken, och det tackar jag för, det ska ni veta! Jag ska försöka att inte ge upp en gång till. Men förvänta er inga mirakel.

Så vad har då hänt under det lilla sabbatsår jag tagit? Mycket. Väldigt mycket. Alldeles för mycket för att lyckas kladda ner allting här, men det mest relevanta ska jag väl ändå kunna lyckas skriva ner. Så låt mig se här nu om jag kan rota upp lite onödigt vetande...


1: 
Vi fick ett nytt tillskott i vår lilla tvåmanna-familj, nämligen en hankatt som efter ett tag fick namnet; Sidney Evileye. Det är underbar liten filur med en enorm personlighet, vilket snabbt kommer att märkas.

  

 

 


2:
Jag vart kär. Sen slutade jag med det.


3:
Dante har gått ut första klass och börjar tvåan i slutet av augusti. Hans hår blir bara längre och längre, medans mitt... Ja, det har blivit kortare.







4:
Sysselsätter mig just nu med att jobba i ett stall, som gammal hästtjej sitter intresset fortfarande kvar djupt därinne nånstans. Men det ska förhoppningsvis bara vara tillfälligt i väntan på annat.




Nu är jag nog på gränsen från att gå från "onödigt vetande" till "totalt ointressant fakta, så det får väl räcka för nu. Men nu vet ni de större händelserna under årets förlopp, och vill ni veta vad som komma skall får ni helt enkelt kika tillbaka. :)

-D.

2 kommentarer: