2012-01-18

Böckerna`s helande effekt.

Jag övertalade min far att komma över med alvedon åt mig, jag höll på att gå under av den olidlig smärtan. Dessutom började jag må illa av den. Men när jag väl tagit alvedonen och la mig i sängen med täcket över huvudet så gjorde jag misstaget att verkligen försöka bli av med den förbannande huvudvärken, hjärnan vart mer och mer spänd och smärtan vart bara värre och värre.
Tillslut bestämde jag mig för att ta med mig en bok och krypa ner i badet för att sluta försöka bli av med huvudvärken, så i tanken begav jag mig till en stad jag aldrig skulle vilja befinna mig i, men som jag mer än gärna betraktar utifrån; Terry Pratchett`s "Ankh-Morpork".

När vattnet tillslut börjat kallna och jag slog ihop boken upptäckte jag att huvudvärken försvunnit. Vilket bevisar att böcker inte bara är magiska, utan dom är också helande. Och om ni tycker att det är förundrande så vänta bara tills jag berättar för er om min svarta handduk som aldrig slutar ludda hur mycket man än tvättar den. Det ser ut som om jag har svart päls.

Nu när jag satt mig ner för att njuta av stillheten i huvudet vart jag nåt så alldeles förgrymmat sugen på en kopp kaffe, men jag tror inte att det är så klokt att utmana ödet nu när jag äntligen blivit av med den värkande hjärnan, så jag tar mig en kopp apelsin och jordgubbs tè istället. Åtminstone för tillfället.


-D.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar