2012-01-31

Släktträd & Konsekvenser.


I går kväll kom Mulle förbi på kaffe, han var lite smått upprörd på mig angående gårdagens inlägg om Kalle Anka. Därför tog han också med Kalle's släktträd, så jag fick mig en redig föreläsning här igår om Kalle Anka's familjehistorik. Sen glodde vi lite på 'Simpsons' och Dante och han lekte 'arga leken' och en mängd andra lekar. Fullt ös i går kväll med andra ord, och faktiskt, så somnade jag tvärt efteråt och sov som en stock hela natten. Känner mig som en ny människa, eller kanske inte ny, men 'bättre begagnad'.


Hemma med mig idag har jag en snuvig liten sjukling, snörvel, host och harkel. Så det får bli en relativt lugn dag i hemmets trygga vrå som gäller efter att vi tagit en välbehövlig tripp till affären. Och när tvätten är klar. Och disken är diskad. Urk, va fan.

Mamma ringde mig angående mitt föregående inlägg igår och frågade lite oroligt om det verkligen var en sån bra idè att hota barn i bloggen. Svar ja. För det är just precis vad det är, ett tomt hot, jag är arg och frustrerad och måste få lätta på trycket lite. Även när det går så pass långt att jag får ett brinnande begär att greppa tag i en av hans plågoandar, trycka ner ansiktet i en pöl med lera, hytta med fingret och skrika "FY!", så dyker den där förbannade rösten upp som berättar för mig precis hur fel det är och vad konsekvenserna kommer att bli om jag lerdoppar den lilla saten. Samvetet förmodligen. Men vad vet jag?

Jaja, nu ska jag sätta fart.
-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar