2012-01-16

Ett sjukt möte.

Det har varit en riktigt härlig dag idag, hade bland annat en helt underbart underhållande möte idag.
Dessa möten brukar vanligtvis vara både tråkiga och deprimerande, men aldrig med martin. :)
Det började direkt när jag klev innanför dörren och han skulle börja skriva in mina uppgifter i datorn, jag märkte att han började veva lite extra med datamusen till en början, sen eskalerade det hela till att han började banka den frenetiskt i bordet. "Men så här kan det ju inte gå till!" började han gorma och vände sig sedan suckandes om och frågade om jag inte råkade vara datakunnig, jag svarade nej och sa att det är fick han allt lösa på egen hand. Men efter lite extra vevande och bankande fick han den att fungera någelunda i varjefall. Allting urartade härifrån. Ingen av oss kunde helt plötsligt skriva ner datum och det gick åt en jävla massa tipex på vårat möte, vi skrattade hopplöst och gick vidare med ärendet; nämligen att diskutera tillfällig praktik. Där kom vi fram till att de arbetsområden jag skulle kunna tänka mig var svets, industri och djur. "Vilken kombination!" utbrast han skrattandes och skulle försöka få in detta i datorn, då började den krångla igen. Mera gorm och bank.
Sen skulle han även tillägga mina sociala svårigheter på pappret; "Hur skriver jag då? Att du har social fobi?" frågade han, "Nja det är väll lite att ta i, du kan väll bara skriva att jag har begränsad social förmåga?" svarade jag varav han imponerat spärrade upp ögonen, log och utropade "Braaaaa!" och började genast skriva in det innan han tillade; "Du borde kanske börja jobba här med mig istället?"
Vi avslutade vårat möte med två stora leende och med att torka våra skratt-tårar och han försäkrade sig om att jag inte vart allför snurrig i huvudet av vårat underliga möte.

När mötet avslutats begav jag mig hem till kent och lisen för en kopp kaffe innan hemfärd, dante och ellie lekte som vanligt förvånansvärt bra ihop under tiden vi vuxna pratade en massa bla-ha.
Men nu borde jag nog avrunda, är ju mitt uppe i matlagning. Fisk står på schemat och den börjar få en ovanligt mörk färg noterade jag nu.

Laters.
-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar