2012-01-17

Luffarmössan.

Min mössa.
Den har fått sitt smeknamn luffarmössan av mulle då han stenhårt tror på att folk misstar mig för luffare och ger mig pengar när jag knallar runt i den här mössan. Mor och lina är istället av en annan åsikt, dom tycker att jag ser ut som en av svamparna i Super Mario. Den är inte populär bland mina nära och kära helt enkelt. Alltid ska det tjafsas när jag tar på mig den; "Måste du ha på dig den där jävla mössan?", men hur mycket mothugg den än får slutar det alltid med att jag har den på mig. Främst för att den är varm och för det andra att den så jävla awesome!


Nu kanske ni undrar varför jag just spenderade min tid med att skriva ett inlägg om min mössa, svaret är för att den här dagen har varit så jäkla händelslös att jag inte har något annat att skriva om.
Jag vandrade runt i hallen, vankade av och an och funderade hårt och länge på vad som hänt idag som skulle kunna vara värt att skriva om. Men där fanns inget. Det var då jag slängde en blick upp mot hatthyllan, och där låg den. Jag tänkte; "Hmmm... mössa?" och sen vart det som det vart.

...Jaa.
-D.

Edit: Morsan rättade mig med att hon minsann tycker att jag är lik vätten i trolltider, bara att snurra på mössan och försvinna. Paplink!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar