2012-01-15

Braap!

Det är ett överjävligt mätt fruntimmer som just nu sitter och knappar på tangenterna, mätt som satan.
Idag har inte varit någon vanlig slö söndag, den har varit ganska fartfylld och har spenderats ganska vettigt måste jag få säga. Idag fick vi nämligen finbesök av självaste Norèn och hennes Rasmus som har varit här och förgyllt dagen för oss, dante fick till och med en försenad julklapp; en silvrigt armband med döskallar på som jag just nu sitter och funderar på om jag skulle kunna trokla på mig. Förmodligen inte.
Dante`s pappa åkte hem mitt i besöket och jag var lite rädd att dante skulle bli hjärtskärande ledsen, men det gick faktiskt över förväntan. Han börjar bli stor, min lilla kille.

 


När norèn och rasmus begett sig hemåt började jag laga mat eftersom att dante beställt hamburgare idag, så det vart det. Hamburgare, pommes frites och coleslaw. Så nu ligger han och plaskar i badet och tjoar och tjimmar så länge som möjligt i förhoppning om att jag mirakulöst ska glömma bort att han ska tvätta håret. Bra försök... Men nej.
När han bubblat klart därinne så ska jag fara ner i tvättstugan och slita tvätten ur tumlaren så att jag äntligen får ta kväll! Kan inte vänta tills jag får kasta mig på en tom soffa och slötitta på tv-apparaten och njuta av lugnet med en kopp tè. Ljuvligt!

Och jo... jag hade ju lovat en bild på groteska hår.
Så att... här är det:


Fast man kan ju undra varför mina kinder ser ut som om Boy George har varit där och pudrat, har ju inte ens någon rouge på mig? Skit samma, så där ser i varjefall en frisörs värsta mardröm ut.

-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar