2012-01-25

Ett trevligt avbrott i vardagen.


Så här på kvällen har jag haft ett mycket trevligt besök av min lillasyster och en enorm pizza som svängde förbi efter hon varit på gymmet. Så vi käkade och kollade på "Scrubs". Lina svor då och då lite frustrerat på sin telefon och Dante satt med en tom vattenpistol och hotade att skjuta oss om vi sa något. "Man får inte hota", sa Lina och sänkte ner ögonbrynen till en hotfull nivå och hötte med fingret. Då sköt han. Pang.


Men trevligt har vi allt haft trots att vi skulle ha varit döda flera gånger om den där vattenpistolen hade varit riktig. Sen hade vi ju den lilla incidenten då Lina jämförde mig med en snubbe vi pratade om; "Han är lite nördig, lite tjock och ganska slö. Han påminner lite om dig faktiskt!", touchè. Nu är vi kvitt, i fredags råkade jag nämligen jämföra henne med "en ful liten alv som pratar för mycket". Inte för att hon är ful, absolut inte! Men dom pratar ungefär lika mycket, det var ju det jag skulle få fram...

Jag kom just fram till att vi inte är så bra på kommunikation i våran familj, men så är det ju också väldigt tråkigt med konversationer där man inte vågar öppna truten för att man inte vill råka förolämpa nån känslig jävel som sitter och tjuvlyssnar 3 meter bort.
...Nu vet jag inte riktigt vad jag kom in på, men det blir säkert bra.

Nåväl, nu ska jag återgå till det jag gör bäst: Nörda.
-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar