2012-01-23

Förbannade bananlåda.


När Dante kom hem igår hade med sig både pappa och båda sin farbröder upp, han skulle nämligen få öppna presenter han med. En presentpåse full av godis, ett pennfack och en Star wars målarbok, och sist med inte minst; ett alldeles eget Nintendo 64 inklusive en massa spel av Farmor och Farfar.
Ett väldigt lyckat kalas för alla parter skulle nog Dante vilja säga.

Då det var ett väldigt piggt barn jag försökte få i säng igår gick jag in en extra gång framåt natten för att se till att han verkligen sov. Rummet var bläcksvart förutom den roterande disco-kulan som stod och spred stora silhuetter av Star Wars figurer runt om i rummet. Jag började smyga fram mot sängen, lyckligt omedveten om att det stod en låda med leksaker i mitten av rummet.
Han sov. Så jag vänder mig tyst om och börjar smyga ut ur rummet igen, kör ner foten i den förbaskade jävla lådan, piercar foten på stora vassa klossar och den sjungande blomman får frispel och börjar snurra och sjunga med höga, skärande tonarter. Barnet sov inte längre.

En mindre lugn natt, men förhoppningsvis en desto lugnare eftermiddag.
Här hemma är det redan fint, inget som behöver städas eller diskas. Nej, här finns bara jag som behöver dricka massor av kaffe. Och handla, kom jag på nu. Fan!

-D.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar