2012-01-27

Nattens Zombieapokalyps.


Go' morron!
Trots att jag bara sovit knappa två timmar inatt är jag vid osedligt gott humör, jag har nämligen haft en otrolig dröm; om en zombieapokalyps. Förmodligen den bästa dröm jag någonsin haft. Jovisst, den var både skrämmande och ett solklart brott mot mänskligheten, men det gör den inte mindre fantastisk.
Det var jag, naturligtvis, och det vanliga gänget otänkbara hjältar, vänner skulle man kunna säga. Inte den sortens vänner som man känt sedan barndom eller som man faktiskt skulle vilja ha vid sin sida vid ett sådant tillfälle. Nej, det här var den sortens vänner som man mer eller mindre tvingats lära känna efter att man råkat lära känna varandra lite för bra efter en oförglömlig krogrunda som man helst av allt skulle vilja glömma. Man blir ju så väldigt talför på fyllan.

Så där var vi i varjefall, i en stad som mer eller mindre var tagen ur Silent Hill. Varje dörr vi nådde fram till hade precis den där skrämmande mängden blod kletat runt handtaget som sa "Här har något förskräckligt hänt, gå för allt i världen inte in", istället för den mindre skrämmande versionen; "Jag slant med nagelklipparen". Så naturligtvis gick vi in. Härjade, ruttnande varelser befann sig bakom varje dörr och verkade inte vara den typiska sorten av zombies, nej dom var lite mer avancerade än så. Syrgasmasker, motorsåg och hela faderullan. Sen befinner jag mig helt plötsligt en bit ner på gatan, en av mina medhjältar ropar på mig nånstans nere vid kröken. Så vad gör då den hjältemodiga Jessica?
Jo, hon får tag i en väldigt lägligt utplacerad skateboard, kastar sig tveklöst över den, på mage kan jag tillägga, och åker i en fruktansvärd fart ned för backen. Självfallet utför jag också en hel drös med outförbara tricks för att undvika diverse monster och vidunder som med nöd och näppe missar att greppa tag om mina fotleder, och når slutligen fram till min vän. Hon vill gå och se till sin mormor.

Då vaknar jag. Jag var så exalterad efter detta att det var en ren omöjlighet att somna om, så nu sitter jag här och ser tillbaka med ett leènde på min fantastiska dröm.


Men nu får jag fan sluta dagdrömma, måste slänga i mig frukosten och sen ska här städas.
Mycket som ska göras idag, systembolag att besöka o.s.v.

-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar