2012-01-13

Fotost anyone?


Eftersom att jag vaknade så tidigt imorse tänkte jag att jag skulle passa på att krypa ner i badet med en bok innan det var dags att väcka dante. Sagt och gjort, jag kröp ner i ett ångande bad och drömde mig bort i andra världar med drakar, alver och trolldom. Men innan jag visst ordet av hade jag läst ut boken, det som fanns kvar av vattnet var nu iskallt och mina fötter var så skrynkliga att man hade kunnat riva ost på dom. (Hoppas ni inte funderar på att äta taco`s idag, isåfall var det nog dumt att läsa det här.) Men jag lyckades i varjefall kravla ur badkaret med frossa och skrynkliga fötter, väcka barnet, stoppa i honom frukost och få iväg honom till skolan i god tid. Vilken jävla start på dagen...

Men nu är jag hemma och har kokat en kanna kaffe och tagit en snus som jag tänker njuta av i lugn och ro innan dagen tar sin början på riktigt, mullvind kommer på kaffe under förmiddagen och till kvällen förväntas dante`s pappa komma på besök för första gången på länge, så kiddot var i varjefall på gott humör när han klev upp imorse. :) Igår när vi var på lågprismagasinet tyckte nämligen dante att vi skulle köpa en kompass till pappa så att han inte riskerade att gå vilse när han skulle hit, gò unge.
Tvätta måste jag också göra på tal om det helt utan vidare, så jag återkommer senare, laters.

-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar