2012-01-17

"Mina bananer och herrar..."

God morgon.
Den här dagen har i varjefall börjat bra, åtminstone för mig.
Dante kollade på tv:n imorse och jag satt med en kopp kaffe och försökte vakna till i mitt lilla hörn av soffan, det sista jag hör ifrån tv:n är att någon säger "Mina damer och herrar..." och sen hör jag inget mer; jag har bara ögonen för Dante. Han får nämligen för sig att upprepa det dom just gjorde på tv:n och bugar sig högaktningsfullt och medans han gestikulerar inbjudande med handen säger han högtidligt; "Mina bananer och herrar...". Han såg tämligen förvånad ut när detta inte åtföljdes av applåder som på tv:n utan av gapskratt, "Men vad skrattar du åt?!" fräser han ilsket.
Jag kunde inte svara, jag hade fullt upp med att kippa efter andan och kikna av skratt, han stampade förnärmat därifrån och jag fortsatte att skratta så tårarna sprutade. Stackars danten då. ;)

Nu: kaffe och frukost.
-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar