2011-01-11

Dags att vara ohälsosamt slö.


Först måste jag börja med att berätta att min mor ringde nyss för att påminna oss om att inte låsa ikväll så att hon inte bli utelåst, och som ni alla kan förstå har min mor varit väldigt dämpad och ledsen en längre tid, men ikväll när hon ringde var första gången på länge jag hörde lite äkta glädje i rösten på henne, vad framkallade detta kanske ni frågar er då? Vann hon på lotto måntro? Kanske fått en befodran?
Nej fel, fel, fel!
Svaret är: Hon fick reda på att det var kålpudding till middag. Hahaha! :)
Det var längesen jag hörde ett sånt litet glädje utrop för lite kålpudding, "Vad har ni ätit för något då?", "Kålpudding" svarar jag, "Ooooohhh vad gott!!! Nu vill jag ju sluta jobba!".
Söta lilla pudding-mamma. :)
Sen sa ronny till mig "Säg att den är slut." och flinade lite ondskefullt som bara ronny kan efter att han hört hennes glädjeskri i telefonen, men jag klarade inte av att skämta om det när hon vart så glad så jag höll truten trots ronny`s lite smått grymma önskemål.


Men nu har vi ätit och är glada och mätta så nu ska jag lägga mig framför tv-apparaten och flippa mellan tv-spel och dåliga tv-program och äta Kola och Jordgubbs-snören tills jag spyr. Jag har nog inte ätit godis snören sen jag var liten, men idag fick jag ett vansinnigt sug efter dom när jag såg dom hänga där och skrika mitt namn, dessutom är det en bra sysselsättning för mina röksugna fingrar att sitta och knyta tusentals knutar på dom som man gjorde när man var liten. :) Och lakrits "Dragsters" var ju också tvungen att ha, för att ärligt talat vem kan leva uta lakrits?! Och sen Polly... och banankolor... och ahlgrens bilar.. och två askar pim-pim... 
...Jag ska nog vara tyst nu innan ni blir feta bara av att läsa det jag planerar att stoppa i truten ikväll, men jag är nöjd och glad, so who the hell cares? :)
Laters ppl!

-D.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar