2011-01-17

"Lämna det bakomflutna före dig."


God middag kära folket, jag har precis kommit innanför dörren efter en väldigt skön promenad ner till affären, det var nästan så man kunde känna den kristalliska vårluften i lungorna, men bara nästan. ;)
Men nu har jag slagit på en kanna kaffe och satt mig ner för att skriva en stund under tiden mamma skannar in gamla bilder på datorn däruppe. Lina var här för en stund sen innan det var dags för henne att åka till jobbet, och då pratade vi mycket om den kommande tjejfesten som Eva är värdinna för, det ska vara 80-tals tema så mamma beställde en peruk och jag och lina klurade på vad vi skulle vara, jag har bestämt mig för att vara "Vyvyan" ifrån "The young ones" aka "Hemma Värst". Till och med stjärnorna ska jag ha fastklistrade i pannan, fast jag ska ju då föreställa den kvinnliga versionen av honom då jag inte har någon större lust att klippa av mig håret, färga det orange, och komma dit osminkad, men annars ska allt vara detsamma.


Under gårdags kvällen fick jag ett litet frispel på vissa personer på min facebook och loggade ilsket in på mitt "Helgon"-konto för att även ta itu med lite saker där, och då hade jag ett väntande mail ifrån en snubbe jag pratat med nu under en längre tid nu som är oerhört trevlig att diskutera med, (att han är vansinnigt tatuerad gör ju inte heller saken sämre) där det stod att det var bra att jag tog itu med min sorg och att jag skulle "Lämna det bakomflutna före mig." som pumba skulle ha sagt, och det fick mig verkligen att dra på smilbanden. Jag fick flashbacks från en svunnen tid då man var liten och fann den meningen bedrövligt rolig, och det gjorde jag ju tydligen ännu idag, för vem kan väll inte låta bli att tycka om gamla Disney-klassiker? :) Och det är faktiskt precis vad jag tänker göra, jag tänker följa hans råd och lägga det bakomflutna före mig och gå vidare mot nya mål.

Men nu har jag nog rabblat klart för stunden och ska ta en kopp kaffe och mysa lite, bilden ni ser är ifrån idag när lina attack-kramades lite för att få med en ovillig jessica på bild, och detta vart resultatet, men visst blir man glad av att se linas stora, varma, leende? :)
Ha en fortsatt bra dag alla läsare från världens alla hörn!

-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar