2011-01-20

En riktigt härlig dag.


Gårdagen tog sin början ca 08.00 när farsan kom in och väckte mig ur min koma, det vart en hel natt med "Avatar" då jag av någon anledning fick för mig att jag absolut var tvungen att se den två gånger på raken, varken mer eller mindre. Så när han fått liv i mig med lite nybryggd kaffe-doft släpade jag mig upp och drack kaffe med pappa framför morgon nyheterna medans dante yrvaket tittade på barnprogrammen i sovrummet. Så efter några snabba koppar kaffe var det dags att bege sig iväg till tandläkaren där dante stormtrivdes då han fick trycka på knapparna i hissen, massor med beröm över hur duktig han var med att äta frukt och grönsaker, hjälpa till att trycka på knapparna på datorn, plus ett spiderman-klistermärke. :)
När besöket var klart möttes vi upp av mamma i entrèn, lade in alla våra saker i bilen och tog en promenad i det sköna vädret upp mot stan för att köpa ett sprillans nytt förråd av smink till mig för mitt ännu oanvända presentkort. Väl uppe på stan vart det ca 20 minuter tills affärerna överhuvudtaget öppnade så vi strosade runt lite för att hålla oss sysselsatta och varma tills det öppnade, med det var värt den lilla korta väntetiden då jag nu har ett nytt, förstaklassigt sminkförråd för 600 spänn efter att ha knappt något smink kvar alls.
På vägen tillbaka till bilen såg vi att dom hade öppnat en liten butik med alternativa kläder, så där var vi ju självklart tvunga att gå in för att ta en titt, och vips! ...så kom jag ut med ett nytt nitbälte alà "Vyvyan", tusen tack snälla mamma! :)

Sen var det bara att packa in sig i bilen och åka vidare mot nya mål, och det målet var en välbehövlig kopp kaffe hemma hos min moster Annelie. Jag hade ju inte sett deras nya hem ännu, och tro på fan att man vart lite chockad när vi svängde in på vad som såg ut som en slottsgård, och då säger jag till mamma; "Jag har alltid undrat vart alla dom rika örebroarna bor, nu vet jag det." Och det var verkligen en jätte-fin lägenhet vi välkomnades in i, (efter ännu en hissresa till Dante`s stora förtjusning) högt i tak och stora fönster, men min första tanke naturligtvis när jag visades runt i lägenhet var; "Hur i helsicke fick dom upp gardinerna ända dit upp!?", men sen bjöds det på kaffe och fika så jag distraherades lite från gardin-mysteriet, när dante hade fikat klart ville han gå in i vardagsrummet och titta på "Playhouse Disney" under tiden vi pratade, och dagens absolut roligaste händelse var när Annelie`s sambo marie kom hem, tog en kopp kaffe och gick sedan in och satte sig och pratade en stund med dante, och kom sen tillbaka ut i köket och donade lite vid kaffebryggaren och annelie stod brevid, (här borde det kanske nämnas att båda har kort hår och har ganska lika glasögonbågar) och dante kommer ut i köket för att säga något, stannar upp i dörröppningen, stirrar förvånat och lite smått förviratt på annelie och marie, och häver sedan ur sig; "Men?! Är ni två stycken?!". Vi skrattade fan tills vi grina, han trodde tydligen att det var annelie han suttit och diskuterat med i vardagsrummet, och hon skulle väll då i hans värld helt plötsligt ha delat på sig och blivit två stycken annelie.
Så efter en väldigt trevlig fika och pratstund åkte vi vidare till A.Q där mamma köpte gudinne- och änglakort, vi fick även med oss varsitt chakra-ljus innan vi gick upp till "Shanghai" och käkade en väldigt god, och vääääldigt efterlängtad kinamats-buffè innan vi åkte hemåt, men innan vi kom hem lyckades vi på något mirakulöst sätt, hör och häpna; Gå vilse inne på Åhlèns när vi skulle lokalisera bilen som var parkerad i deras parkeringshus, det är tydligen nån speciell jävla hiss man måste ta för att ta sig dit, man kan inte ta vilken som helst inte! ...hur i helvete går man vilse inne på åhlèns?!
Nåja, väl hemma tände vi ljus, drack te, och hade våran efterlängtade filmkväll, fast vi hann bara med att se "Inception", men den var helt klart sevärd.




Men nu återgår vi till dagsläget, och den här dagen har varit betydligt lungnare än gårdagen. :)
Vi åkte till stan en sväng, gratulerade Ronny som inte hade den blekaste aning att att han överhuvudtaget fyllde år, och kollade på den sista filmen "Salt". Och idag när jag hade sminkat mig och fått på mig lite kläder och trixat till mig lite började jag äntligen känna igen mig själv litegrann, det känns så jävla skönt att äntligen börja kunna se sig själv igen för den man egentligen är, istället för att se en främmande människa som man inte känner i spegeln varjedag. :)




-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar