2011-01-12

Tillbaka till mitt forna jag.




Tillbaka i mitt svarta hår, det känns bra att vara sig själv igen.
Dante har gått till min faster Marita och mor har åkt till arbetet så nu har jag för första gången på länge en liten stund för helt för mig själv, så nu har jag slagit mig ner vid datorn med en kopp nybryggt kaffe och är redo för lite näthäng.
Tänkte eventuellt gå över till min lillasyster sen och umgås lite med henne på tu man hand, det var också ett bra tag sen vi fick göra det. :)
Morgonen spenderades med att färga håret, äta frukost, dricka kaffe och gå igenom lite papper efter mormor och morfar med mamma, nu är det bara två dagar kvar till den fruktade begravningsdagen, ve och fasa, hur ska det gå..? Kommer man falla isär totalt eller suga åt sig smärtan djupt inom sig som man nu blivit så duktig på, jag börjar faktiskt känna mig lite som en robot efter alla förtryckta känslor och aggressioner, tur att man alltid har "Mr. M.M" att lyfta upp en från dom mörka platserna i ens själ, annars skulle livet vara ouhärdligt tror jag.

Gårdagskvällen gick inte riktigt som jag planerat, jag hann få i mig några snören och drömma mig tillbaka till en bekymmerfri barndom under tiden jag tittade på "Leva med mord" innan jag började må illa av allt onyttigt skit så det vart inte mycket med det inte. Kommer nog hamstra på det veckan ut om det ska fortsätta som det gjort, men det är ju så det är och inte mycket att hänga upp sig på faktiskt så nu lämnar vi det och fortsätter till något annat, som t.ex att jag lyckades glömma bort att jag hade en snus inne när jag skulle hasta i mig en burk pizza-sallad, den gick sönder i munnen och blandade sig med den ättiks-smakande salladen, det var bra frestande att köra fingrarna i halsen just då kan jag säga, men tog istället till det gamla "spotta och frusta som en vettvilling"-knepet och det funkade lika bra det, men jag kommer nog inte äta pizza-sallad på bra länge nu.

Tar nog och avslutar här nu och återkommer senare, ta hand om er själv och varandra.
-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar