2011-01-26

"Det här var spiken i kistan."


Så sa min 5-årige son till mig när jag sa till honom att han inte fick läsa böcker när klockan var strax efter tio igårkväll och förklarade att det var sovdags. Då ansåg han att morsan var den elakaste och grymmaste människan som någonsin gått i ett par skor. "Men du är inte kung!" fräste han ilsket, "Det kan du ge dig på att jag är" fick han till svar och där var diskussionen över, förutom ett bittert; "Huh-h!" innan han vände ryggen mot mig och satte armarna i kors.

Det vart inget inlägg igårkväll eftersom att jag var så groteskt trött, plus att när jag hade tagit min kvällsmedicin så vart jag ganska fluddrig och då är det icke en god ide att skriva blogg!
Men imorse for vi upp, svepte lite kaffe och for sedan iväg till Örebro för att ta Dante till tandläkaren igen. Trött som en gris satte jag mig i bilen och drog på Therions "T.O.F - The Trinity" på ganska hög volym två gånger på raken innan morsan höll på att få frispel och tyckte att det var alldeles för tidigt på morgonen för therion och slog på radion. :) När vi kom in till tandläkaren vart dante som vanligt varmt mottagen och han pratade glatt med tandläkaren om allt mellan himmel och jord, fick trycka på knappen till vattenkoppen och välja en leksak ur "skattkistan" då han var så duktig, han valde en pantertatuering för att matcha sin spider-man tatuering han fick sist han var där. :)
När vi var färdiga hos tandläkaren åkte vi till Rusta, där handlade jag bl.a en maaassa gott till kvällen då hade jag hade tänkt ha en liten myskväll, kanske med tv-spel, kanske med ett dåligt tv-program eller en film, jag har inte riktigt bestämt mig riktigt ännu märker jag. Sen vart till Willy`s för att handla mat och sen tog vi "lunch" på McDonald`s då dante hade bestämt sig för att han ville ha "krabb-burgare" minsann, det var sjukt längesedan jag åt där och jag hade helt glömt bort hur brutalt god en vanlig choklad-shake är. Yumm-iiie! Dante gjorde en riktigt snygg grej när vi var därinne, det var nämligen så att när vi satt oss hade dante en ganska hög ljudnivå på rösten när han pratade så mor demonstrerade med handen att han skulle försöka prata med "små bokstäver", han tog det bokstavligt talat och när han fick syn på att en flicka vid bordet hade samma happy-meal som han själv skulle han visa det för oss utan att egentligen prata så han satte ihop två fingrar som Robert de niro`s "Im watching you"-gest i "Meet the Parents" och pekade först på sig själv, sen på flickan och sedan på hamburgaren för att visa att hon där borta hade minsann en likadan. Det såg så iskallt gjort ut så vi kunde inte hålla oss för skratt och det verkade förvirra honom lite att vi skrattade åt honom när han gjorde något som vi bad honom om; "Varför skrattar ni åt mig för?!". :)



Men nu är vi hemma och har kokat en full kanna kaffe för att vakna till efter dagens bravader, eller ja, jag sitter här och skriver och dricker kaffe, efter kaffe, efter kaffe och lina och mor ska in till stan en sväng för att hämta ut paket och hyra en film till kvällen, vilken tur att jag köpte en massa gotte då!


Leveransen från "Amuletten" igår innehöll stenarna ni ser på bilden och en tillhörande påse att förvara dom i, dock var Hajtanden som jag skulle ha tydligen tillfälligt slut och var inte med. :( ...Men anywho, stenarna ni ser på bilden är: Månsten, Akvamarin, Iolit, Bergskristall, Ametist, Gul Jaspis och Rosenkvarts.
För att veta deras olika egenskaper och användningsområden, klicka på namnen.

Nu ska ta mig en till kopp kaffe, på återseende mina vänner.
-D.

4 kommentarer:

  1. Spanade in din blogg efter ett inlägg på familjeliv.

    Du har ett väldigt roligt sätt att skriva! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh tack och bock, det var roligt att höra! :)

    SvaraRadera
  3. <3 ... fint med energistenar och kristaller ... använder dom ofta ... spännande för mig är lolit, den har jag aldrig mött ...
    så, nån gång får Du berätta för mig hur Du känner Dig med den ...KRAM !!!

    SvaraRadera
  4. Erik: Det blir mamma som använder dom först och främst, och hon är väldigt mottaglig för energierna så det ska bli väldigt spännande att se vilken effekt det har på henne, och det tänker jag naturligtvis berätta! :D Kram

    SvaraRadera