2011-01-21

"Ursäkta mig mamma, men jag måste ta ett samtal."


Min unge är skum, för det första när vi skulle börja vandra nedåt affären fick han för sig att han skulle ha solglasögon på sig idag, "för tänk om det började regna", ja det skulle ju verkligen vara ett bra skydd mot regn; solglasögon. :) Men när vi gick hemåt från affären hand i hand och vi började närma oss huset släpper han helt plötsligt handen och säger "Ursäkta mig mamma, men jag måste ta ett samtal" med en väldigt allvarlig ton, lyfter upp handen mot örat och svarar "Hallå?"  till sin hand, det var tydligen wilma och alva som ringde i den osynliga telefonen. Jag stod bara där och såg ut som en överaskad fågelholk, tänkte att nu har han tappat förståndet, vilket 5-årigt barn pratar på det där sättet? "Ursäkta mig mamma, men jag måste ta ett samtal"... det känns lite som om jag borde börja dumma ner mitt ordförråd lite, för han är verkligen lillgammal, både till språk och beteende.

När vi var hemma igen inväntade vi Eva, brorsan och barnen som skulle komma på fika och fira ronny, så ronny gjorde iordning världens tamefan, godaste varma smörgåstårta och bjöd på. Naturligtvis bjöds det på annat också, men den var så kusligt god! :) Så det har varit en väldigt trevlig dag för alla parter med mycket skratt, konversation, lek och bus. Så jag ligger just nu och jäser för fullt i sängen i väntan på att "Constantine" efter att ha smällt i mig min andra, enorma bit smörgåstårta.
Hoppas ni har en riktigt bra fredag och skämmer bort er själva riktigt mycket. :)




-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar