2011-01-13

Morrn, morrn.



Vi kom nyss hem från nora, behövde köpa lite kläder och skor till begravningen imorgon, nya byxor, en tröja och nya skor till mig, och nya skor till mor. Inne på "Thomas-kläder" fick dante stolt hjälpa till i kassan, trycka på kassa apparaten, ge kvitto o.s.v, så när vi kom till sko-affären tyckte han att det var självklart att han skulle hjälpa kassörskan där med, så han klampade direkt in bakom disken, tjattrade oavbrutet under tiden vi provade skor och charmade till sig en plats bakom ytterligare en kassa.
När vi skulle åka hemåt stannade vi till inne på Da-capo och köpte frukost, jag tog som alltid en kyckling-curry baguette, dante en ostfralla och mamma en blandsmörgås. Det satt inte helt fel med en sån god frukost idag kan jag meddela, dricker nu kaffe och är proppmätt.

Idag känns det som om tiden går ovanligt sakta, allt är liksom som i ett vaccum, en enda lång, ängslig väntan på morgondagen. Det här är inte rätt, det var inte alls så här allt skulle sluta...

-D.


2 kommentarer:

  1. Linda Karlsson E2011-01-14 07:27

    Du, den där kyckling/curry-baguetten från Da Capo är faktiskt riktigt, riktigt fin! Yummie. Den där currylukten går liksom inte riktigt att borsta bort heller. Haha! :D

    Well, ville bara säga att jag gillar det du skriver. Du skriver så kul! :)

    Och angående begravningen så kommer allt gå så bra som det kan, under omständigheterna. <3 Du verkar vara stark i dig själv, och likaså din syster. Det kommer säkert vara ett fint farväl.

    Tack för du ger mig frukost-läsning. Ta hand om dig!
    Hugsie från mig och barnen.
    / Linda.K.E

    SvaraRadera
  2. Den är så vansinnigt god! Smällde i mig hela på rekordtid tror jag! :)

    Aww tack hjärtat, det var skönt att höra, speciellt idag kan man ju behöva en liten extraboost, så tack för det! :)

    Jag hoppas att det går bra och att det inte blir alltför jobbigt, men det ska nog gå väl, kan nog bli skönt att äntligen kunna börja lägga det här bakom sig och gå vidare mot nya mål!

    Hihi, jag säger tack detsamma!
    Kram/ Jessica

    SvaraRadera