2011-01-09

Top O' The Morning To Ya!


Trött, kaffe, yada-yada-yada, hemfärd.
Min dag i en mycket kort sammanfattning. 
Igårkväll låg jag och tokmyste med popcorn, chokladpudding och vispgrädde med filmerna "Avatar" och "Haggard", (Har ni inte sett Haggard, se den!) och ett okänt antal "The Bing Bang Theory" avsnitt, dock somnade jag under "Avatar"... Hur fan kan man somna under avatar?! Dock hade jag ju tagit min medicin någon timma innan så det kanske hade något med mysteriet att göra. :)

Min kvällsmedicin har börjat framkalla mardrömmar igen, i och för sig inte i närheten av hur illa dom var i början men det är fan inte långt ifrån, dom innehåller inte splatter, muterade insekter och inälvor, utan dom är mycket mer realitiska, mina innersta rädslor och tankar kommer till liv på nätterna när jag sluter ögonen. Jag tror faktiskt jag föredrar insekterna, jag blir inte alls lika kallsvettig av gigantiska insekter som slaktar allt i sin väg än dom som hemsöker mig nu. 
Burr..., man kan ju fan få rysningar för mindre!


Idag är det som antagligen de flesta av er vet, den 9 januari, det innebär att det är mindre än en vecka kvar till dagen som inte borde få finnas, varför kan inte det här vara ännu en realistisk mardröm som jag kan få vakna upp ur kallsvettig?
På något sätt önskar jag mest av allt, att jag ska vakna en dag, i en annan värld, i en värld där inget ont sker, där jag får träffa dom igen, och där upptäcka, att hela livet bara har varit en dröm. En livsdröm. En plats där jag kan sitta med mina morföräldrar, min mor, min syster, ja hela min familj, och berätta för varandra om dom långa, helsjuka drömmar vi haft. Vore inte det något så säg?

"Vi är inte människor med en andlig upplevelse, vi är andliga varelser som har en mänsklig erfarenhet".
-Jesuiten, Pierre Teilhard de Chardin.

Nu ska jag strax hem till min älskade familj, men lite mer kaffe måste jag allt ha!

-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar