2011-01-11

"Ska jag slå sönder dig eller?!"



Nu har vi kommit hem från en liten promenad, var ner till affären och köpte på mig lite smått och gott för att dämpa det värsta röksuget på kvällarna, så ikväll tänker jag parkera arslet framför playstationet, spela Silent Hill till hjärtat far upp i halsen och kväver mig och samtidigt äta en massa onyttigt. Gött. :)
Men strax innan det bar av ner till affären så kom dante ner för trappen med sitt svärd som han fick av Tomas och Eva i julklapp, tittar på mig och säger sen stöddigt; "Ska jag slå sönder dig eller?!".
What the f***! Vad är det egentligen för attityd att ha mot sin egen mor? Tänk om jag skulle gå ner till ronny eller morsan och fråga om jag skulle slå sönder dom? ...Jäääävlar vad jag skulle få springa.
Tur för dante att han är 5 år och bara fick sig en liten bassning och en läxa i "saker man inte får säga".

Ja se ungar... man älskar dom mer än vad hjärtat klarar av samtidigt som man vill slå in sitt eget huvud med en hammare ibland, men det är väll livet som förälder antar jag, och värre kommer det ju bli när tonåren kommer in i bilden, hujedamig!

Det blir inte av någon färgning idag utan vi tar det imorgon förmiddag då mor har brummat iväg till arbetet så jag och dante har för tillfället huset helt för oss själv tills ronny anländer. Måste dock komma ihåg att ringa brorsan om barnvakt till fredag och ösa in tvätten i torktummlaren.
...Kanske bäst att ta tag i det nu med detsamma, innan det försvinner ur minnet.

-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar