2011-02-19

Barndomens drömmar & felsteg.


Jag har så tråkigt. Ingenting roar, inte ens när kiddot och jag tittade på "Robotar" som brukar kunna muntra upp mig kunde jag dra på dom stela gamla smilbanden. Nåja, nu har jag precis bäddat ner dante i sängen efter en ruggigt god kvälls mat; Ronny`s "Skink & Champinjon-paj" och även en paj med kalkon och champinjoner med en vanlig blandsallad med italiensk salladsdressing till. Det satt inte alls fel det då jag var, som dante så fint uttryckte det; "Jag var surhungrig!"


Så nu ligger jag här på soffan och jäser och tittar på en av min barndoms favoritfilmer "Twister", det är nog inte många utav er därute som vet att min stora barndomsdröm var att bli just en tornadojägare, kanske inte den vanligaste bland drömmar hos små flickor, men när något väl fångat mitt intresse så har jag svårt att släppa det. Som den gången jag hade tittat på "G.I Jane" och snaggade av mig allt hår... very bad idea.
Men det gick helt enkelt inte att stoppa den tanken när den väl satts i rullning, mamma bönade och bad mig om att inte raka av allt, men jag hade redan bestämt mig. Och är ni riktigt snälla kanske jag visar er bilder ifrån den lilla obekväma episoden av mitt liv.
Men bara kanske. ;)

-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar