2011-02-01

Kaffet kokar...


...och jag sitter och väntar tålmodigt på att den äntligen ska brygga färdigt, det är bara jag och dante hemma denna gråa, dystra tisdagsmorgon eftersom att alla andra i hushållet är på sina arbeten och jobbar flitigt. Egentligen skulle jag ha varit på väg till örebro just nu för en tripp till IKEA med min lillasyster, men då jag lyckades vakna när vi egentligen skulle åka fick jag vara hemma och dricka kaffe istället och vakna till, tack tack snälla lina. :)

Igår var det dags för urnsättning, the final stage så att säga.
Det var bara mamma, min morbror och min moster som var där och och trädde ner urnan på sin utsedda minneplats eftersom att lina jobbade och jag var hemma med dante. När dom skulle åka iväg och jag skulle säga hej då visste jag inte riktigt vad jag skulle säga... för vad säger man egentligen när någon ska iväg för att urnsätta sina föräldrar? Jag stod och tittade lite fånigt på dom när dom satte på sig skorna med armbågen lutad mor bordet och sa sen "Lycka till... och eh, ...hälsa?" ...Jisses.
Men dom småfnissade bara lite åt mig och sa sen att det kan jag nog göra själv där jag står.
När dom hade åkt satt jag här vid bordet och tittade ut genom fönstret och kunde riktigt se framför mig hur morfar stod brevid dom, trätte och skällde som aldrig förr över det faktum att dom slösar bort pengar på att trä ner hans kvarlevor i en potta i marken, ujuj-uj! :) Han sa alltid minsann att när det var hans tur att klä på sig "träfracken" som han alltid kallade det, så skulle vi kasta honom på "atle-tippen", men han fick inte riktigt sin vilja igenom den här gången så tough luck grandpa, suck it up! :) 

Nåja, nu lämnar vi det ämnet och går vidare till dagens planer, idag ska jag nämligen träffa min goa vän caroline och hennes lille rasmus. Det är ju typiskt att man inte har kameran då, man känner sig väldigt, väldigt naken utan den där förbannade kameran! Men jag lånar väll mors kamera och fotar lite med istället, och så länge får ni nöja er med en gammal bild på mig och carro som togs när hon besegrade mig i twister;


Nu ska jag dricka mitt kaffe, så det så.
-D.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar