2011-02-18

"Du stinker."


Wow, det var längesen det tog nästan en hel dag för mig att uppdatera bloggen, men jag har en god ursäkt, sonen och jag har varit inne i stan hela eftermiddagen och haft en riktig "Mor & Son-dag". Vi tog bussen in till stan och käkade på pizzerian, jag beställde en italia och dante beställde i vanlig ordning sin älskade "krabb-burgare", där satt vi sen och mös och pratade om lite ditten och datten, sen gick vi ner till biblioteket en stund och läste lite böcker innan vi gick upp till Nöjesbutiken och köpte en enorm påse godis, popcorn, jawbreaker`s och en spel-tidning till lillen. Kan ju tillägga att kassörskan tittade lite roat på mig när jag kastade upp min jätte-påse på disken. :)



Jag lär ju berätta vad som hände på bussen på vägen hem, i förrgår sa jag och mor till dante på eftermiddagen att "Ikväll måste du duscha, för nu stinker du snart", och idag när vi satt oss på bussen som var full i folk som skulle åka från arbete och skola fick han sin ultimata hämnd, utan förvarning säger ungen plötsligt med väldigt hög röst; "Men när vi kommer hem mamma, då måste du duscha, för du stinker!", alla huvuden i bussen vände sig mot vårat håll och ungfan flinade ondskefullt åt sin nu kräftröda mamma som nu hade dragit ner mössan till hakan och satt och hoppades på spontan självantändning.
Tack för den du, ungj**el!

Så nu sitter jag här med en kopp kaffe och väntar på att det ska bli kväll så jag får titta på "Fight Club" och äta en massa onyttigt, men nu ska jag vara lite social mot syster yster.
Hoppas att alla har en riktigt bra fredag därute i stugorna!

-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar