2011-02-07

Satana Perkele!


Men för böfvelen!
Jag vaknade, NU. Klarvaken, skitpigg, och dessutom glad.
Vad är det för egentligen för någon sorts skruvad sömn som gör en utvilad och glad efter bara någon ynka timmes sömn?! ...Det var längesedan jag fick uppleva detta så därför måste något vara horribelt fel. Att klockan just nu visar mig att den är 02:05 på natten gör det ju inte mindre oroväckande, speciellt inte med tanke på att jag inte kan koka kaffe på ca fyra timmar... detta är ju katastrof!

Ett grymt, universiellt spratt måste ligga bakom detta, utan tvekan.
Någon skämtar mig aprillo.

Oh well, what to do, what to do.
Bara att göra det bästa av situationen, vad nu det kan vara. Så här dags på natten går det bara dåliga 80-tals serier som "Magnum" och "McGyver", och på facebook kan jag ju inte heller påstå att det är speciellt livat faktiskt. Så här sitter jag nu, i ett tyst, kolsvart rum, klarvaken klockan två på natten.
Jag passar väll på och skriver ett litet personligt meddelande;
Ehm, mamma? Om du läser detta kan du väll messa mig när du kommer hem från jobbet så jag kan gå ner och koka en termos kaffe innan du somnar? Pleee-e-e-aaase?! It`s an emergency!
(Hon jobbar natt för tillfället så att ni hänger med lite, så ni inte tror att det skulle vara en självklarhet att hon skulle se det här meddelandet för att att hon näthänger hela nätterna. :)

Sådärja, nu har jag förudmjukat mig själv inför hela webben. Good, good, jolly-good.
Tack och lov att jag har min lojale snusdosa "catch" som håller mig sällskap, annars skulle nog allt detta kunna bli en riktigt jobbig fyra timmars period, huvaligen! ...Kissnödig är jag också, men det känns lite som att gå ut på ett minfält att gå upp och kissa vid den här tiden. Jag är inte speciellt smidig, eller ens duktig på att smyga så att risken att jag väcker ronny är ganska hög.
Nej, jag kan hålla mig. Tror jag.
Det märker vi.

Jag ska nog kolla runt lite och se om jag kan finna några nya intressanta bloggar att läsa och hoppas på att jag blir trött igen och somnar in, men det känns som om det är en lönlös förhoppning just nu, skulle fan kunna hoppa i ett par fula Adidas och kuta ut och jogga som en avlöning just nu, utan kaffe. Så pigg är jag.
Curses.
-D.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar