2011-02-02

Finbesök.


Nu får man snart finbesök, våran date igår vart inställd så nu är hon minsann på väg hit med barnvagn och semlor. :) Annars har det faktiskt inte hänt mycket alls här hemma, jag vet faktiskt inte riktigt vad det är med mig men jag har en fruktansvärd oro i kroppen i hela tiden, kan inte riktigt få ro i varken kropp eller själ så jag känner mig väldigt ofokuserad på allt jag tar mig för just nu. Jag vet inte riktigt vad det är som orsakar detta, men det visar sig väll i sinom tid.

Morgan ringde igårkväll och pratade en stund med dante, med mig också naturligtvis men vi har väldigt regelbunden kontakt som tur är, fan vet hur jag skulle klara mig ur det här utan att på ett eller annat sätt ha honom kvar i mitt liv, jag har nog aldrig tidigare stött på en människa som jag lärt mig så mycket av, både om mig själv och om livet överlag. Det är en tid i mitt liv jag aldrig kommer ångra, det enda som plågar mig är att jag ibland kan sakna honom så mycket att varenda muskel i min kropp gör ont... men det var nog helt enkelt inte skrivet att det skulle vara vi två för alltid. Men jag är oerhört tacksam över den tid vi fick tillsammans, hur det än slutar och hur det än går för oss båda i framtiden.

...Babbel och dravel, det verkar vara allt jag får ur mig just nu.
Men nu ska jag invänta caroline och ta en fika, käka lunch och tänka på annat en stund.
Sen tänker jag faktiskt ägna dagen åt lite välbehövlig tystnad och själasökande, det är något jag verkligen behöver.

"När det gäller själen, som - sägs det - går vidare efter döden, är inget annat än den verkliga personen som bodde i kroppen. Det är själen som är personens inre".
-Arcana Caelestia 6054

-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar