2011-02-23

En liten stund för mig själv.


Blind guardian i högtalarna, en termos kaffe, två tidningar och jag; now that`s life folks.
De övriga i hushållet har farit till gymmet, jag själv föredrar att träna i min ensamhet vilket jag snart tänkt göra med enbart ett glas citronvatten och Rob Zombie`s "Hellbilly Deluxe" album som sällskap. Jag avskyr att åka till gymmet, jag tycker inte om folksamlingar överlag, speciellt inte med främlingar, främlingar som inget hellre vill än att jämföra kroppar och titta roat på en när man pinröd i ansiktet tar i för kung och fosterland i ett tappert försök att lyfta en 5-kilos vikt. Nej tack, jag föredrar min ensamhet, inte bara när det gäller gymmet, utan i allt jag tar mig för egentligen.



Men nog om det och åter till dagens händelser, mor och jag for in till stan vid elva-tiden för att hämta mormors klocka hos vår lokala inkompetenta polis-styrka, snuthuset kort sagt. Sen bar det av till kyrkogården för att säga hej till mormor och morfar och borsta bort snön från det fina moss-hjärtat mamma köpt, samt se till så att ljusen fortfarande brann innan vi åkte och handlade. Hittade en grymt fin sagobok till dante som jag mer eller mindre övertalade honom till att låta mig köpa; "Men dante titta vad fint, och så mycket berättelser och fina bilder! Vill du inte ha den då?", efter lite tjat från morsan gick han med på det hela och vi har nu en ny sagobok att krypa ner med på kvällarna. (Någon som inte förstått ännu att jag älskar böcker?) Vi köpte även med lite nybakat ciabatta-bröd som vi åt till frukost, gott gotti gott gott.


Men nu gott folk ska jag bläddra igenom tidningarna och dricka upp kaffet innan jag kastar mig på trampmaskinen och utmanar min träningsvärk.
-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar