2011-02-16

Let's get down to business, i don't got no time to play around what is this?!


Jodå, hon kom. :)
Så nu har vi suttit här i några timmar, myst med te, nybakta scones, tända ljus och pratat om allt från liv och död, krig och kärlek till karlar och fruntimmer, ja allt mellan himmel och jord helt enkelt. Vi har haft det riktigt trevligt och det var nog välbehövligt för oss båda att få prata ur oss lite om allt som vi bär på därinne i de djupaste vråerna av själen blandat med lite humor, som t.ex när Lina nämnde puben O`learys så säger jag, välutforskad i utelivet som man är; "Vad är det, någon slags butik?"
Då fick sig Lina ett gott skratt åt sin gamla storasyster och såg ivarjefall lite gladare ut. :)
Och sconesen, ja dom vart högt uppskattade, dom tycktes speciellt falla dante i smaken då han nästan smällde i sig en hel alldeles själv, en annan vart tvärmätt av en halva. (Men ändå så fortsatte jag äta?)

Lina har nu gått hem och jag sitter här och fortsätter fundera över livet, mitt eget liv framförallt, det står liksom still för tillfället, pausat... tagit ett uppehåll. Ingen egen lägenhet ännu efter seperationen, varken arbete eller praktik, inte heller direkt något att förgylla dagarna med förutom sonen naturligtvis och min passion för det skrivna ordet. Grrr, och kärleksliv ska vi inte ens tala om, men det har jag ju faktiskt valt själv när jag svor av mig allt som har med kärlek att göra, men någon att ty sig till när man känner sig lite "low" skulle ju inte vara helt fel. Visst att det finns en man jag tänker på lite då och då, men ja, det går helt enkelt inte och mitt hjärta klarar inte av mer p.g.a allt som varit.

"Det brukar anses att kvinnan måste vänta orörlig på att bli uppvaktad.
Det är så spindeln väntar på flugan."
-George Bernard Shaw.


Haha, visst ser jag pigg ut idag? Inte alls härjad eller röd/svart under ögonen, nej nej inte alls!
God damn, jag behöver lägga mig soffan en stund innan jag fortsätter... laters.

-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar