2011-02-19

Happy birthday pretty girl!


God morgon, 08:30 imorse vaknade jag av att min telefon ilsket skrek; "God mooorgon, det är dags att gå upp nu lilla sömntutaaan!". Note to self: Måste byta larm-signal.
Igår kväll tittade jag som planerat klart på "Fight Club" och fnissade roat för mig själv när jag såg Brad Pitt göra sin förstaklassiga volta med cykeln samtidigt som jag mös ordentligt med glass, godis och popcorn. Jag brukar ha svårt för att kunna sitta och skratta sådär helt i min ensamhet, men då och då dök det upp en scen som jag glömt och som en glad överaskning kom bara skrattet farandes ut ur truten, den andra scenen som fick mig att göra det var när han hysteriskt börjar skrika; "Whow! Whow! Whow! Ok, you are now firing a gun at your 'imaginary friend' near 400 gallons of nitroglycerine!!"

Men nu ska jag sluta prata om gårdagens film, jag tänkte bjuda på något annat idag faktiskt.
Är det någon annan än jag därute som minns "Kerrang`s" älskade seriefigur "Pandora"? (Nu har inte jag öppnat en "Kerrang" på ett ex antal år, så jag vet inte om hon fortfarande publiceras i tidningen.) Jag hittade ivarjefall massor av mina favorit serie-strippar med denna kultfigur som förgyllde min barndoms, tråkiga kvällar. Och henne måste jag dela med mig av, so here you go:



(Det är så här man borde dricka kaffe.)

Hmm.. det finns faktiskt inte så mycket mer att skriva om en lördagsmorgon, mer än att jag nu tänker dricka upp den sista slurken kaffe i min blåa mugg och sen dra ut sonen på en långpromenad i det härliga vårvädret, och jo jag vet att det är snö, is och tjugofyra minusgrader, men det är vårväder ändå!

Sist men inte minst vill jag utbringa ett fyrfaldigt leve för den vackraste tvåbarnsmamman på våran sida av planeten jorden; Linda, stort, stort grattis till dig på din 25-års dag!

-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar